Reklamační řád

ŘEŠENÍ ZÁVAZKOVÝCH VZTAHŮ MEZI BATTENTE S.R.O. A SPOTŘEBITELEM

Reklamační řád pro dodávku a montáž nabízeného sortimentu


VADY DODÁVKY

1/ Prodávající se zavazuje dodat zboží v množství, kvalitě a provedení, které jsou určeny potvrzeným rozsahem objednávky sjednané kupujícím. Zboží musí být zabaleno a připraveno k přepravě způsobem běžným pro takové zboží v obchodním styku, pokud není v objednávce uvedeno jinak.
2/ Prodávající odpovídá za vady zboží, které se objeví jako nesoulad s kupní smlouvou v průběhu záruční doby. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení nebo vady způsobené nesprávnou instalací či užíváním v rozporu s doporučenými podmínkami skladování a použití.
3/ Riziko škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží od prodávajícího. Pokud prodávající na pokyn kupujícího předá zboží dopravci, riziko škody přechází na kupujícího v okamžiku předání zboží dopravci.
4/ Škoda na zboží vzniklá po přechodu rizika na kupujícího nezbavuje kupujícího povinnosti zaplatit kupní cenu, kromě případů, kdy škoda vznikne z důvodu porušení povinností prodávajícího.
5/ Pokud zboží není dodáno v dohodnutém množství, kvalitě a provedení, jedná se o vady, které musí kupující oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu.
6/ Při nepodstatném porušení smlouvy má kupující právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny. Odstoupení od smlouvy je možné, pokud prodávající vady neodstraní řádně a včas.
7/ Při podstatném porušení smlouvy má kupující právo na: odstranění vady dodáním nové věci nebo chybějící věci, odstranění vady opravou, přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy.
8/ Pokud kupující vadu neoznámí včas, ztrácí právo odstoupit od smlouvy.

POSUZOVÁNÍ VAD

1/ Oprávněnost reklamace se určuje podle technických a výrobních norem platných podle příslušných norem ČSN EN.
2/ Vzhled, odstín a kvalita povrchu dveří, zárubní a komponent se posuzují z kolmé vzdálenosti 1,6 metru za běžného osvětlení. U kování se záruka vztahuje na funkčnost a skryté vady povrchu.
3/ U dýhovaných a masivních dveří a zárubní, kde se používají přírodní materiály, je povolena barevná odlišnost a charakteristické vlastnosti dřeva, které nejsou považovány za vady.
4/ Při posuzování vad způsobených porušením podmínek skladování a užívání je prodávající oprávněn požadovat důkaz o tom, že zboží bylo skladováno a užíváno v souladu s uvedenými podmínkami.

PRŮBĚH REKLAMAČNÍHO ŘÍZENÍ

1/ Reklamace musí být podána písemně v kterékoli provozovně prodávajícího, kde je možné ji přijmout, nebo v sídle firmy.
2/ Reklamace musí obsahovat:

  • Jméno kupujícího
  • Datum a místo dodání (číslo dodacího listu, faktury, objednávky)
  • Počet a druh reklamovaného zboží
  • Popis závad, případně fotodokumentaci
  • Podpis zástupce kupujícího a datum odeslání

3/ Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 7 pracovních dnů. Doba nutná pro odborné posouzení se nezapočítává.
4/ Pokud je reklamace neoprávněná, prodávající vypracuje písemné vyjádření s důvody zamítnutí.
5/ Zjevné vady musí být reklamovány nejpozději do 3 měsíců od převzetí, jinak nárok na reklamaci zaniká.
6/ Skryté vady lze reklamovat do uplynutí záruční doby.
7/ Pokud je reklamace oprávněná, prodávající je povinen vady odstranit do 30 dnů, pokud není dohodnuta jiná lhůta.
8/ Kupující je povinen poskytnout potřebnou součinnost pro vyřízení reklamace.

ZÁRUKA NA JAKOST

1/ Prodávající zaručuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé ke smluvenému účelu.
2/ Záruční doba je 24 měsíců, pokud není ve smlouvě uvedena delší.
3/ Záruka se nevztahuje na vady způsobené vnějšími událostmi po přechodu rizika na kupujícího.
4/ Reklamace je možná, pokud kupující dodržuje podmínky užívání.
5/ Servisní zásahy jsou zdarma po dobu 3 měsíců

Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Battente s.r.o. Libušská 1049/198, 142 00 Praha, elektronická pošta petr@battente.cz, telefon +420 777 951 911.

Tento reklamační řád je platný od 1.1.2025 do vydání změny.